KLAUZULA INFORMACYJNA
W związku z wejściem w dniu 25 maja 2018 r. Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (zw. dalej „RODO”), Kancelaria Adwokacka Ernest Ciechowicz informuje, że:
ADMINISTRATOR DANYCH OSOBOWYCH
Administratorem Państwa danych osobowych jest Adwokat Ernest Ciechowicz, prowadzący Kancelarię Adwokacką Ernest Ciechowicz z siedzibą przy ulicy Sady Żoliborskie 2 lok. 48, 01-772 Warszawa, NIP: 9482505995, REGON: 146943783, nr telefonu: 518085411, e-mail: kancelaria@ernestciechowicz.pl (zw. dalej „Administratorem”).
DANE KONTAKTOWE ADMINISTRATORA
Można się z nami skontaktować:
- a) za pośrednictwem poczty e-mail: kancelaria@ernestciechowicz.pl
- b) telefonicznie pod numerem telefonu: 518085411
- c) wysyłając list pod adres: Kancelaria Adwokacka Ernest Ciechowicz, ul. Sady Żoliborskie 2 lok. 48, 01-772 Warszawa
CELE PRZETWARZANIA DANYCH, PODSTAWA PRAWNA ORAZ PRAWNIE UZASADNIONE INTERESY
Państwa dane osobowe przetwarzane będą w zakresie niezbędnym do:
- a) zawarcia umowy (wyceny usługi) – na podstawie art. 6 ust. 1 lit. b RODO przetwarzamy takie dane jak: imię, numer telefonu, adres e-mail. Jeżeli zdecyduje się Pan/Pani podać również nazwisko, uznamy, że wyraził(a) Pan/Pani zgodę na przetwarzanie również Pana/Pani nazwiska (podstawą prawną takiego przetwarzania jest art. 6 ust. 1 lit. a RODO).
- b) wykonania usługi prawnej – na podstawie art. 6 ust. 1 lit. b RODO przetwarzamy takie dane jak: imię, nazwisko, PESEL lub NIP, adres zamieszkania lub siedziby, numer telefonu, adres e-mail oraz inne dane niezbędne do świadczenia pomocy prawnej, przekazane Adwokatowi.
- c) wypełnienia obowiązków prawnych ciążących na administratorze danych osobowych (m.in. w celu wystawienia faktury oraz wypełnienia obowiązków nałożonych przez przepisy prawa podatkowego) – na podstawie art. 6 ust. 1 lit. c RODO, przetwarzamy takie dane osobowe, jak imię i nazwisko lub nazwa firmy, adres zamieszkania lub siedziby, NIP.
- d) celów wynikających z prawnie uzasadnionych interesów realizowanych przez Administratora lub stronę trzecią (m.in. w celu ustalenia, dochodzenia lub obrony przed roszczeniami, ustalenia czy nie występuje konflikt interesów i naruszeń etyki zawodowej w zakresie niezbędnym do przeciwdziałania tym naruszeniom) – na podstawie art. 6 ust. 1 lit. f RODO przetwarzamy takie dane osobowe, jak imię i nazwisko, adres zamieszkania lub siedziby, PESEL lub NIP.
- e) prowadzenia i administrowania serwisu internetowego – na podstawie art. 6 ust. 1 lit. f RODO przetwarzamy takie dane osobowe, jak adres IP, data i czas serwera, informacje o przeglądarce internetowej, informacje o systemie operacyjnym – dane te są zapisywane automatycznie w tzw. logach serwera, przy każdorazowym korzystaniu ze strony; na podstawie 6 ust. 1 lit. a RODO przetwarzamy informacje tekstowe (cookies).
COOKIES
Kancelaria na swojej stronie internetowej, wykorzystuje tzw. cookies, czyli małe pliki tekstowe, przechowywane w urządzeniach końcowych użytkowników (komputerach, smartfonach, tabletach itp.) przeznaczonych do korzystania ze stron internetowych. Pliki te pozwalają rozpoznać urządzenie użytkownika i przechowują różne informacje i ustawienia, specyficzne dla danej strony.
Cookies spełniają bardzo wiele funkcji na stronie internetowej, m.in.
- zapewnianie bezpieczeństwa
- wpływ na procesy i wydajność korzystania ze strony internetowej
- stan sesji
- utrzymanie stanu sesji
- tworzenie statystyk
- korzystanie z funkcji społecznościowych
Więcej informacji o cookies można znaleźć w pomocy przeglądarki internetowej.
Przy pierwszej wizycie na stronie internetowej zostanie Pan/Pani poproszony/a o wyrażenie zgody na użycie plików cookies. W wielu przypadkach przeglądarki internetowe domyślnie dopuszczają przechowywanie plików cookies w urządzeniu końcowym Użytkownika. Można dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących plików cookies w ustawieniach przeglądarki. Niemniej jednak, ograniczenia stosowania plików cookies mogą wpłynąć na niektóre funkcjonalności dostępne na stronach internetowych Serwisu.
KATEGORIE ODBIORCÓW DANYCH
Odbiorcami Państwa danych mogą być inne podmioty, w tym zwłaszcza:
- a) podmioty upoważnione na podstawie obowiązujących przepisów prawa (m.in. sądy i organy państwowe);
- b) współpracujący z Kancelarią adwokaci, radcowie prawni, notariusze oraz inne podmioty świadczące usługi prawne i samodzielnie decydujące o celach i sposobach przetwarzania danych;
- c) podmioty świadczące usługi informatyczne, księgowe, płatnicze, pocztowe i kurierskie, drukarskie, windykacyjne.
PRZEKAZYWANIE DANYCH POZA EUROPEJSKI OBSZAR GOSPODARCZY
Kancelaria zasadniczo nie przekazuje danych osobowych poza Europejski Obszar Gospodarczy. Kancelaria może jednak zlecać wykonanie określonych usług bądź zadań informatycznych usługodawcom mającym siedzibę poza Europejskim Obszarem Gospodarczym. W takim przypadku dane są przekazywane do państwa trzeciego, w stosunku do którego na podstawie decyzji Komisji Europejskiej stwierdzono odpowiedni stopień ochrony danych.
OKRES PRZECHOWYWANIA DANYCH
Dane osobowe będą przechowywane w formie umożliwiającej identyfikację osoby, której dane dotyczą, przez okres nie dłuższy, niż jest to niezbędne do celów, dla których dane te są przetwarzane, w szczególności do chwili wygaśnięcia/rozwiązania umowy zawartej z Klientem, przedawnienia roszczeń lub do momentu wygaśnięcia obowiązków ciążących na Kancelarii, wynikających z przepisów prawa.
PRZYSŁUGUJĄCE PRAWA
Administrator danych osobowych informuje, że przysługują Państwu następujące prawa:
- a) prawo do uzyskania od Administratora potwierdzenia, czy przetwarzane są dane osobowe Pani/Pana dotyczące, a jeżeli ma to miejsce, są Państwo uprawnieni do uzyskania dostępu do nich oraz do uzyskania informacji na temat ich przetwarzania;
- b) prawo żądania od Administratora niezwłocznego sprostowania danych osobowych, które są nieprawidłowe, oraz prawo żądania uzupełnienia niekompletnych danych osobowych, w tym poprzez przedstawienie dodatkowego oświadczenia;
- c) prawo do żądania niezwłocznego usunięcia danych osobowych;
- d) prawo do żądania ograniczenia przetwarzania;
- e) prawo otrzymania w ustrukturyzowanym, powszechnie używanym formacie nadającym się do odczytu maszynowego danych osobowych, które Państwo dostarczyliście Administratorowi, oraz prawo przesłania tych danych osobowych innemu Administratorowi bez przeszkód ze strony Administratora, któremu dostarczono te dane osobowe;
- f) prawo do wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania danych osobowych;
- g) prawo do wniesienia skargi do organu nadzorczego, jeżeli Pan/Pani sądzi, że przetwarzanie danych osobowych jego dotyczące narusza RODO;
- h) prawo do cofnięcia wyrażonej zgody na przetwarzanie danych osobowych w dowolnym momencie bez wpływu na zgodność z prawem przetwarzania, którego dokonano na podstawie tejże zgody przed jej cofnięciem.
INFORMACJA CO DO WYMOGU LUB DOBROWOLNOŚCI PODANIA DANYCH ORAZ KONSEKWENCJACH ICH NIEPODANIA
Podanie danych osobowych jest dobrowolne, ale niezbędne dla świadczenia usług przez Kancelarię na Państwa rzecz.
ZAUTMOWATYZOWANE PODEJMOWANIE DECYZJI I PROFILOWANIE
Uprzejmie informujemy, że nie dokonujemy zautomatyzowanego podejmowania decyzji, w tym w oparciu o profilowanie.